Skip to main content

Povedali o nás


Ján Ďurovčík

Ján Ďurovčík

Choreograf

„Volám sa Ján Ďurovčík a som hrdý na kraj, kde som sa narodil a vyrastal. Je to kraj, kde mám rodičov a priateľov, ale aj kraj, ktorý toho má veľa čo Slovensku ponúknuť. Od krás prírody ako sú Šírava, Tokaj, hrady, morské oko či Vihorlat, po obrovský potenciál kultúrny ale aj ekonomický. Môže byť príležitosťou nielen pre Zemplínčanov smerujúcich na západ, ale aj príležitosťou ľudí zo "západu" podnikať, oddychovať, či žiť na Zemplíne. Ako ho má ale Slovensko využiť, keď je vzdialený takmer 10 hodín cesty autom. Skoro ako let do Tokia! Prosím... Potrebujeme diaľnicu na Zemplín. Potrebuje ju celé Slovensko a o spojení s Ukrajinou ani nehovorím. Prosím.“

Jana Hospodárova

Jana Hospodárova

Televízna moderátorka

„Vždy, keď idem českou diaľnicou, premýšľam, prečo sme za tie roky nestihli prepojiť celé Československo. Potom mi napadne, že sme to za desaťročia nestihli ani my Slováci bez bratov. Nuž, niekde zrejme robíme chybu, kto vie kde.... So situáciou som sa zmierila aj preto, lebo do Michaloviec už aspoň 10 rokov cestujem radšej vlakom. Je však obrovská škoda, že západniari neobjavia čaro východu. Lebo veďčo sa budú hodiny trmácať po "krkahájoch". Ibaže by sme to konečne zmenili.“

Ing. Martin Kohút

Ing. Martin Kohút

Podnikateľ, viceprezident Slovenského olympijského a športového výboru

„Je naivné si myslieť, že niekto kto sa nenarodil na Zemplíne sa bude vážne zaoberať témou diaľničného spojenia tejto časť Slovenska na medzinárodnú diaľničnú sieť. Ak chceme, aby sa tento projekt niekedy aj realizoval, je potrebne zjednotiť pre jeho podporu politické, intelektuálne a podnikateľské špičky celého Košického samosprávneho kraja. Preto som veľmi rád a osobne podporujem,. že vzniklo občianske združenie Diaľnica na Zemplín, ktoré má túto integračnú ambíciu.

Je veľkou nevýhodou, že sa za posledné roky vôbec neriešila základná príprava tohto projektu. Neexistuje projektová dokumentácia, stavebné povolenia a vysporiadanie pozemkov pre výstavbu diaľnice. Je toho veľmi veľa čo treba riešiť, ale povzbudením nám môžu byť aktivity vlády na ukrajinskej strane, ktorá deklaruje dostavbu plnej diaľničnej siete až po hraničný prechod pri Vyšnom Nemeckom v priebehu najbližších 3 rokov. Možno aj to by mohlo byť signálom pre slovenskú vládu na zintenzívnenie prác na našej strane Schengenskej hranice.

Počas môjho pracovného života v Košiciach a Bratislave som sa veľakrát presvedčil, že cesta z východu do Bratislavy je oveľa rýchlejšia ako cesta z Bratislavy na východ. Viete prečo tomu tak je? Pre východniara je cesta do Bratislavy bežnou súčasťou života, ktorú potrebuje pre riešenie svojich pracovných alebo súkromných záležitostí. Absolvuje ju niekedy aj viackrát týždenne. Pre Bratislavčana je cesta na východ výnimočnou udalosťou, na ktorú sa potrebuje vo svojej hlave pripravovať minimálne dva týždne😊.

V kontexte tohto poznania a aktivít ukrajinskej strany je možno celkom reálne zmeniť naše vnútorné nastavenie a nestavať diaľnicu z Bratislavy na východ, ale z východnej hranice do Bratislavy. Postavíme ju spoločne oveľa rýchlejšie.“

Mons. Ján Babjak SJ

Mons. Ján Babjak SJ

Prešovský arcibiskup metropolita

„Diaľnica napomôže zabezpečiť také ekonomické zázemie na Zemplíne, aby otcovia a živitelia rodín, nemuseli cestovať ďaleko za prácou, opúšťať svoje manželky a deti, pretože to prináša neblahé následky na celkové fungovanie rodín, výchovu detí a jednotu manželstva.Každý občan Slovenskej republiky musí mať čo najjednoduchší prístup k plnohodnotnej a zároveň spravodlivo ohodnotenej práci. To však nie je možné, pokiaľ nie je dostatočne vybudovaná infraštruktúra, ktorá bude lákadlom pre domácich, ale aj zahraničných investorov.“

Milan "Junior" Zimnýkoval

Milan "Junior" Zimnýkoval

Televízny moderátor

„Pamätám si, ako cesta autom BRATISLAVA - MICHALOVCE za 8 hodín bol slušný výkon. Bral som to ako dobrodružstvo.

Nič neobyčajné, áno, ale pre let z Európy do New Yorku. Dnes sa píše rok 2021 a DIAĽNICA NA ZEMPLÍN je nevyhnutnosťou, hospodárska gramotnosť pre región a Slovensko. Aj preto sa hrdo hlásim k iniciatíve, ktorá vznikla a ktorá by mohla pomôcť dostať DIAĽNICU NA ZEMPLÍN.“


Odber noviniek